Prima pagina
Incearca SMEC DEMO
Instalarea SMEC Newsletter
SMEC Newsletter in imagini
Intrebari frecvente SMEC Newsletter
Noutati SMEC Newsletter
Comanda SMEC Newsletter
Program de tiparire facturi si chitante personalizate

 

20 Feb. 2007
La fapte!
In seria de aricole publicate anterior, am vorbit despre o noua teorie a marketingului pasnic. Si despre newslettere. Si despre...
»»»
07 Feb. 2007
Newsletterul – Marketing pasnic aplicat
Scurta recapitulare printr-o analiza comparativa a celor doua tipuri de abordari a publicului tinta in marketingul actual:...
»»»
22 Jan. 2007
O noua directie in marketing II
In articolul trecut vorbeam despre doua tendinte opuse in marketing. Una dintre ele a fost si inca este predominanta, cea pe care...
»»»
29 Nov. 2006
Noua directie in marketing
Da, roata se-nvarte, istoria se repeta si noua directie in marketing este de fapt o reinterpretare si o adaptare a unei abordari...
»»»
14 Nov. 2006
Nu Spam-ului
Spam-urile, adica mesajele e-mail nesolicitate, au ajuns sa faca parte din viata noastra. Despre felul in care ne influenteaza si...
»»»
02 Nov. 2006
And We Don`t Stop
Adica nu ne oprim aici ...

Specialistii din echipa Graffco stiu ca dezvoltarea unui software de calitate presupune munca continua si constanta. Tocmai de...
»»»
O intalnire cu contabilul
26 Oct. 2006
O intalnire cu contabilul
A venit azi pe la firma contabilul nostru, un domn respectabil si foarte priceput in ceea ce face. De cum a intrat l-am si...
»»»
18 Oct. 2006
Newsletterele, metoda de promovare si marketing on-line
Sunt eficiente newsletterele? Cum ar trebui sa procedez? Cine ma poate ajuta in cazul in care doresc sa beneficiez de aceasta...
»»»
28 Sep. 2006
Lansarea SMEC Newsletter V1.0
Orice inceput este o noutate in sine. Ne bucuram deci sa va anuntam ca azi, 28 septembrie 2006, ora 14:14, am lansat pe piata...
»»»
SMEC Newsletter, stiri, articole, noutati

Nu Spam-ului

14.11.2006
Spam-urile, adica mesajele e-mail nesolicitate, au ajuns sa faca parte din viata noastra. Despre felul in care ne influenteaza si perspectivele diferite ale celor care le trimit si ale destinatarilor, aflati mai multe din acest articol.

Probleme cotidiene...


Nu stiu cati dintre voi mai tin minte vremurile de dinaintea instalarii interfonului la usile blocurilor in care locuiti, dar va asigur ca vanzatorii ambulanti si comis voiajorii erau o realitate constanta. Primii veneau cu covoare, oale, briz-brizuri de tot felul, iar ceilalti cu periute de dinti din cel mai prost plastic, cutite care se rupeau la prima utilizare, uscatoare de par “inovatoare” la niste preturi exagerate… Si chiar daca unii vindeau produse ale mestesugurilor traditionale, intr-un stil cam depasit de vremuri si de contextul urban in care il practicau, iar ceilalti aveau o tactica de marketing “avangardista” bazata pe motto-ul nedeclarat: “scopul scuza mijloacele”, aveau ceva in comun. Nu stiu cum se facea, dar In 99,99% din cazuri toti astia sunau cand dormeam, cand eram la masa sau chiar mai rau cand eram in toiul unei “discutii aprinse” in familie. Daca cineva facea greseala de a raspunde nu avea nici o sanss sa scape fara sa asculte toata “poezia” pe care o ingaimau pe nerasuflate. Si toate astea fara ca macar sa ai nevoie de covoare, ace de siguranta, periute de dinti sau cutite...

...Si cum au evoluat ele odata cu Internetul si noile tehnologii


Ei bine, spam-ul este varianta virtuala a aceluiasi tip de intruziune, de incalcare a dreptului la intimitate. Desi nu-ti bate la usa si nici nu-ti intra in casa, din cauza proliferarii/raspandirii sale necontrolate, fenomenul e-mailurilor promotionale nesolicitate, cunoscut ca spamming, este cel putin la fel de suparator. Cei care beneficiaza de pe urma trimiterii de spam-uri, comercianti lipsiti de scrupule si fara urma de etica profesionala, incearca sa se apere facand apel la dreptul la libera exprimare, dar argumentul e la fel de putred ca si metodele lor. Pentru ca una dintre regulile civice de baza in orice societate democratica este accea ca drepturile unui individ/unei organizatii se sfarsesc acolo unde incep sa le incalce pe ale altora.

De unde vine numele?


Termenul de spam desemna initial in limba engleza o marca de conserve de carne, dar datorita felului in care regizorul britanic, Monty Python, il foloseste intr-unul dintre scurt-metrajele lui umoristice (unde are tot sensul de carne de conserva) sensul cuvantului a fost deviat ajungand sa insemne ceva teribil de agasant. Daca vreti sa vedeti o mostra din umorul englezesc al unuia dintre cei mai buni regizori satirici si sa va dati seama de ce s-a ajuns la extinderea sensului acestui termen, dati un clic aici.

Spam vs. Newsletter


Atat newsletterele cat si spam-urile sunt scrisori de informare ce sunt trimise prin intermediul e-mailului. Diferenta esentiala dintre ele consta in faptul ca, in vreme ce newsletterele sunt trimise abonatilor, spam-urile sunt e-mailuri nesolicitate si, cel mai probabil, nedorite de catre destinatari. Spam-ul consta in cea mai mare parte din e-mailuri cu reclame si promotii publicitare trimise la adresele „subtilizate” din baze de date publice fara acordul si consimtamantul prealabil al destinatarului. Spam-ul este contrar codului de buna conduita pe Internet, netiquette , si este adesea folosit impreuna cu alte practici neloiale cum ar fi raspandirea de virusi.
Newsletterele sunt e-mailuri la care cititorii se aboneza, motivati fiind de interesul pentru tematica abordata, produsele prezentate, domeniul de activitate promovat etc. Ele contin, cel putin in principiu, informatie pe care destinatarii o gasesc utila. Si respecta dreptul la libertatea de alegere: daca la un anumit moment dat destinatarul nu mai doreste sa primeasca respectivul newsletter se poate oricand dezabona.

Pro Si Contra


E adevarat ca se mai intampla uneori sa gasesti informatii sau oferte utile in spam-urile care iti intra in Inbox, si in acele rare cazuri, evident ca te bucuri ca ai primit un mesaj nesolicitat... Dar asta se intampla atat de rar, in timp ce spam-ul te agaseaza si agreseaza atat de des, incat e cat se poate de clar pentru intrega comunitate virtuala ca trebuie sa spuna „nu” spam-ului.
Cei care trimit spam-uri se bazeaza exact pe acel procent infim dintre destinatari care chiar dau curs ofertelor, si fiind o metoda practic gratuita de a ajunge la mari mase de oameni, nu se sinchisesc de mofturi cum ar fi dreptul la intimitate al celorlati. Printre multiplele inconveniente ale spam-ului se mai numara: pierderea timpului, ocuparea casutei postale electronice, incetinirea traficului pe Internet, asocierea acestuia cu alte practici neloiale - cum ar fi raspandirea de virusi si spyware.

Link-uri:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spam_(electronic)
http://www.spamlaws.com/
http://www.netlingo.com/more/spamfilter.cfm

SMEC Newsletter are la randul sau un newsletter...

E-mailul dumneavoastra:
...adica, in urma abonarii prin trecerea adresei dumneavoastra de email in casuta de mai jos, veti primi periodic articole de interes general despre cultura Internet, focalizate in principal pe subiecte conexe cu obiectul nostru de activitate: newslettere si cum sa scrieti newslettere atractive ce va vor influenta in mod real si pozitiv comunicarea, dar si cifra de afaceri si traficul pe site-ul dumneavoastra.

Veti primi de asemenea, atunci cand va fi cazul, ultimele noutati legate de acest site si de produsul pe care il promoveaza.


Web Design by Graffco
Termeni si conditii

SMEC Newsletter V1.0, un produs SC Graffco Srl, 2006 Toate drepturile rezervate.