Prima pagina
Incearca SMEC DEMO
Instalarea SMEC Newsletter
SMEC Newsletter in imagini
Intrebari frecvente SMEC Newsletter
Noutati SMEC Newsletter
Comanda SMEC Newsletter
Program de tiparire facturi si chitante personalizate

 

20 Feb. 2007
La fapte!
In seria de aricole publicate anterior, am vorbit despre o noua teorie a marketingului pasnic. Si despre newslettere. Si despre...
»»»
07 Feb. 2007
Newsletterul – Marketing pasnic aplicat
Scurta recapitulare printr-o analiza comparativa a celor doua tipuri de abordari a publicului tinta in marketingul actual:...
»»»
22 Jan. 2007
O noua directie in marketing II
In articolul trecut vorbeam despre doua tendinte opuse in marketing. Una dintre ele a fost si inca este predominanta, cea pe care...
»»»
29 Nov. 2006
Noua directie in marketing
Da, roata se-nvarte, istoria se repeta si noua directie in marketing este de fapt o reinterpretare si o adaptare a unei abordari...
»»»
14 Nov. 2006
Nu Spam-ului
Spam-urile, adica mesajele e-mail nesolicitate, au ajuns sa faca parte din viata noastra. Despre felul in care ne influenteaza si...
»»»
02 Nov. 2006
And We Don`t Stop
Adica nu ne oprim aici ...

Specialistii din echipa Graffco stiu ca dezvoltarea unui software de calitate presupune munca continua si constanta. Tocmai de...
»»»
O intalnire cu contabilul
26 Oct. 2006
O intalnire cu contabilul
A venit azi pe la firma contabilul nostru, un domn respectabil si foarte priceput in ceea ce face. De cum a intrat l-am si...
»»»
18 Oct. 2006
Newsletterele, metoda de promovare si marketing on-line
Sunt eficiente newsletterele? Cum ar trebui sa procedez? Cine ma poate ajuta in cazul in care doresc sa beneficiez de aceasta...
»»»
28 Sep. 2006
Lansarea SMEC Newsletter V1.0
Orice inceput este o noutate in sine. Ne bucuram deci sa va anuntam ca azi, 28 septembrie 2006, ora 14:14, am lansat pe piata...
»»»
SMEC Newsletter, stiri, articole, noutati

Noua directie in marketing

29.11.2006
Da, roata se-nvarte, istoria se repeta si noua directie in marketing este de fapt o reinterpretare si o adaptare a unei abordari mai vechi. Veti vedea imediat de ce.

O foarte scurta prezentare a evolutiei marketingului


Acum 100 de ani mestesugurile si breslele erau inca la putere. Bunurile de care aveau nevoie consumatorii se produceau in cea mai mare parte la nivel local, iar marketingul era cat se poate de personal, constand in raspandirea informatiilor despre cea mai buna paine din oras, sa zicem, „din gura in gura”. Aflai de la rude sau de la cel mai bun prieten ca restaurantul din colt are cea mai buna ciorba de burta sau ca D-na Maria este cea mai buna la croit si cusut de fuste.

Odata cu cresterea populatiei, cu evolutia si proliferarea noilor tehnologii de productie si de comunicare, atat economia, cat si marketingul au inceput sa se orienteze catre mari mase de oameni. Si uite-asa, dupa principiul bulgarelui de zapada, lucurile au ajuns sa fie cum sunt acum. Miliarde de dolari, euro etc sunt cheltuiti in fiecare saptamana pe campanii publicitare difuzate pe diverse canale mass-media si „tintite” catre mari mase de oameni.

Problema e ca raportul cerere-oferta s-a modificat intre timp si acum oferta este mult mai mare decat cererea. Reclamele indreptate catre mase sunt si ele tot mai multe, punand oamenii in imposibilitatea de a le asimila. De fapt, acest tip de marketing numit si marketing invaziv, este perceput din ce in ce mai mult ca o agresiune, ca un atentat la timpul limitat, pretios al individului. Tocmai de aceea marile companii publicitare se confrunta cu o scadere in productivitate inca nu alrmanta, dar cu siguranta nelinistitoare.

Inspre o reumanizare a marketingului


Vine vremea cand o strategie ce a dat rezultate extraordinare o buna bucata de timp, devine abuzata, inadecvata sau depasita. Si atunci, asa cum e firesc, se produce o reorientare. Primii care simt „vantul schimbarii” sunt si primii care gasesc solutii alternative; sunt asa numitii „trend setteri” (cei care pun bazele unei noi tendinte). Si prima tendinta este aceea de a merge in directia opusa. Ei bine, marketingul nu face exceptie de la aceste reguli generale ale schimbarii.

Directia noua este deci una a marketingului pasnic, umanizat, personalizat. Asta inseamna ca in loc de a se adresa unor mari mase de oameni care raman inevitabil straini, companiile incep deja sa se concentreze pe atragerea potentialilor clienti prin construirea unor relatii durabile, bazate pe cunoastere reciproca si incredere. Monologul narcisistic al reclamelor somptuoase va fi transformat in dialog real intre companii si clientii lor. Aceasta abordare permite marketerilor sa se adreseze celor care accepta dialogul „de buna voie si nesiliti de nimeni” si sa-i transforme incetul cu incetul din straini in prieteni, din potentiali clienti in clienti fideli. Se pare ca nici „marketing cu sila nu se mai poate”.

Suna familiar? Da, pentru ca aceasta este in esenta si abordarea de acum un secol a marketingului. Doar ca mesajul nu mai e transmis prin viu grai, ci pe Internet, destinatarii nu sunt doar cei cativa prieteni, ci o intreaga comunitate de voluntari, iar conceptul de personalizare s-a mai schimbat pe ici pe colo de-a lungul timpului.

Dar despre avantajele si dezavantajele acestor doua tipuri de marketing (cel invaziv si cel pasnic), precum si despre metodele efective de a-l pune in practica pe cel din urma, vom vorbi in articolele viitoare.

SMEC Newsletter are la randul sau un newsletter...

E-mailul dumneavoastra:
...adica, in urma abonarii prin trecerea adresei dumneavoastra de email in casuta de mai jos, veti primi periodic articole de interes general despre cultura Internet, focalizate in principal pe subiecte conexe cu obiectul nostru de activitate: newslettere si cum sa scrieti newslettere atractive ce va vor influenta in mod real si pozitiv comunicarea, dar si cifra de afaceri si traficul pe site-ul dumneavoastra.

Veti primi de asemenea, atunci cand va fi cazul, ultimele noutati legate de acest site si de produsul pe care il promoveaza.


Web Design by Graffco
Termeni si conditii

SMEC Newsletter V1.0, un produs SC Graffco Srl, 2006 Toate drepturile rezervate.